De relatie met mijn vader kan triggeren

alles wat je over je familie kwijt wil, kan hier
Plaats reactie
silvia wild rose 77
Berichten: 351
Lid geworden op: 04-03-2015 17:04

De relatie met mijn vader kan triggeren

Bericht door silvia wild rose 77 » 16-04-2015 09:09

Hoi... iedereen voor wie het nog niet moest weten ben misbruikt door mijn vader vroeger :(

Ik blijf nog steeds kwaad op hem daarover..,
Maar omdat de relatie met mijn moeder zéér moeizaam en ingewikkeld verloopt.. :(

Kan ik eigenlijk met mijn vader makkelijker over dingen praten de dingen bv politiek de wereldproblemen...En hij begrijpt me ook beter...,
Mijn moeder is niet goed op de hoogte van die dingen en jaagt zich zeer snel op en begrijpt niet alles...,

Eigenlijk vind ik dit op een rare manier wel fijn... :oops: Neemt niet weg dat ik nog steeds kwaad op hem ben...,
Maar is ook eens fijn als een ouder slimmer is dan jij bent verstandelijk dan toch emotioneel niet .. bij mijn moeder heb ik altijd het gevoel dat ik de volwassenen was ben al héél mijn leven...,
Toch vernederd hij me vaak...,
Ik geloof dat het een syndroom is dat een naam heeft? Maar zou niet weten de welke..?
Ik snap het allemaal niet zo goed meer... :oops:

ikbenkapotgemaakt
Berichten: 27
Lid geworden op: 07-03-2015 14:05

Bericht door ikbenkapotgemaakt » 01-05-2015 20:44

Hoi Rose,

Ik ben niet door min vader misbruikt, maar herken wel het gevoel van verwantschap en ook eindeloze hunkering naar zijn aandacht en liefde, en antipathie tegen mijn moeder.

Mijn therapeut stuurt me nu juist naar mijn moeder om mijn relatie (hij denkt concurrente richting mijn vader) uit te zoeken.

Geen idee of bij jou iets soortgelijks speelt..?!

silvia wild rose 77
Berichten: 351
Lid geworden op: 04-03-2015 17:04

Bericht door silvia wild rose 77 » 02-05-2015 02:29

Hoi Sabya,

Niet zo zeer dat ik de hunkering voel naar zijn aandacht hoor.. alvast dat denk ik toch niet :? begin even te twijfelen :oops:

Gewoon met mijn moeder praten is bijna onmogelijk ze zit altijd in een slachtofferrol als je een thema aanraakt gaat het niet meer over dat thema
Maar wel over haar leven en al haar slechte dingen die ze meegemaakt heeft wel honderden keer dezelfde dingen :(

En het feit dat ze me niet geloofd.. ik heb niet echt antipathie tegen over haar omdat ze erg beperkt is in haar mogelijkheden zeg maar...

Wil gewoon kunnen praten als volwassen en goekeuring zal ik van mijn vader nooit krijgen hij kraakte me en kraakt me nog volledig af :(
Maar om een vb te geven politiek het nieuws... etc.. algemeen dingen persoonlijke dingen vertel ik niet snel aan mijn vader... maar praat graag over het leven het nieuws aardbevingen oorlogen... niet echt leuke dingen maar hij heeft er wel verstand van tegen mijn moeder moet ik al praten als iemand van 12 jaar zeg maar voor ze me begrijpt!

in ieder geval sterkte met je proces! en reactie!

liefs Silvia

Plaats reactie

Terug naar “Familie”