ontkenning van mijn moeder

alles wat je over je familie kwijt wil, kan hier
Gast

Bericht door Gast » 19-09-2011 19:44

Geeft niet, kan gebeuren!
knuf

Gast

Bericht door Gast » 01-10-2011 01:42

Nu ja ik begrijp mijn moeder ook weer soms; ik heb al idd dingen verzonnen om aandacht maar sommige dingen waren wel echt moet ik nu kwaad op haar zijn? of op mezelf ik heb het wel een beetje zelf gezocht dat ze me nu helemaal niet meer zal geloven immer weet het niet meer :cry: :oops:

Gast

Bericht door Gast » 01-10-2011 10:43

lieve silvia,

ieder kind maakt fouten, als jij leugens nodig had om je aandacht te krijgen, dan heeft je moeder daar al een steek laten vallen.
ze had je nooit een rede mogen geven, dat je zou moeten liegen!
dus ja, ik vind dat jij het volste recht hebt, boos te zijn op je moeder in deze.
wees niet zo streng voor jezelf lieve silvia, je bent al veel te lang veel te hard gestrafd!

Liefs Maatje

Gast

Bericht door Gast » 01-10-2011 14:38

Lieve Maatje bedankt voor je reactie,

Niet te streng zijn voormezelf hmm ik weet niet als je 16 bent ben je niet echt een kind meer he.... Ze geloofde me nooit toen ik de waarheid zei en toen ben ik alles maar erger beginnen te maken...
het is best ziekelijk hoor... maar je hebt gelijk er zal wel een reden voor zijn... pff verwarend allemaal..
liefs Silvia

Gast

Bericht door Gast » 01-10-2011 17:14

lieve silvia,

met kind bedoel ik niet letterlijk kind (16 is zeker wel kind trouwens)
maar een kind van je moeder, dat zul je altijd blijven, hoe oud je ook bent...

je geeft zelf al een hele belangrijke rede aan meis....ze geloofde je niet toen de de waarheid sprak, terwijl je het zo nodig had om gehoord te worden!
natuurlijk ga je alles doen om wel gehoord te worden! en ja, dan maak je verkeerde keuzes, maar wat moet je anders lieve silvia? wat moet je anders, als je niet gehoord wordt?!

Dikke knuffel voor jou!
Het komt wel goed meisje...uiteindelijk komt het goed!

Liefs Maatje

Gast

Bericht door Gast » 01-10-2011 21:04

Dank je wel lieve Maatje voor je reactie,

Ja daar heb je nu ook wel gelijk in...maar ja nu echte gruwelverhalen maken ik plaats ze even niet hier om dat het heel trigger is allemaal to mijn bijn 26 jaar gaat toch wat ver... vandaar dat ik ook begrijp van mijn moeder en andere hulpverlener"s dat ze me niet altijd geloofde..
Maar idd als ik steun en liefde van mijn moeder gehad had was het miss anders gelopen.. voel me zo verward weet ook niet meer wanneer het misbruik begon ik dacht 8 jaar maar nu twijfel ik.. moeilijk allemaal
liefs Silvia

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 02-10-2011 14:00

Lieve Silvia,

Je moeder had altijd voor je moeten zijn! En dat je misbruikt bent en zij jou niet geloofd is dat ze haar kop in het zand steek en verder het niet wilt zien.
Ik neem aan dat ze ook opmerk dat je vader zo akelig doet naar jou toe?
Dat had ze ook niet moeten accepteren... hoe bang ze misschien ook is voor hem... Zij zoekt de makkelijkste weg.
En dat mag je haar best wel kwalijk nemen.

Ik kan me best wel boos om maken, maar snap het ook goed. Mijn moeder nam het ook nooit voor mij op.
Terwijl ze ook hele lieve kanten had.
Zoals liedjes zingen met mij en wandelen.
Maar toch liet ze me in de steek als m'n "vader" mij sloeg.

Hij schold haar ook uit, maar zij accepteerde dat.
Bang om te scheiden, want wat zou de familie dan wel niet zeggen.
Bang misschien om het alleen allemaal te moeten doen?
Ik weet het niet maar dan alsnog heeft ze geen enkele excuus om je kinderen te verwaarlozen niet te geloven enz!?
Dus ook al maak jij soms de dingen erger dan ze zijn. Ze zijn er wel. En dat moet (af had ze moeten) serieus nemen!

Dus het lag echt niet aan jou hoor. Maar aan haar.

Sterkte meid!
Sofie
Leven is meervoud van lef

Gast

Bericht door Gast » 02-10-2011 15:40

Dank je wel lieve Sofie;
En iedereen die me niet veroordeeld wat lief van jullie.
Toch vind ik dat ik hier ook een aandeel in had in heb.
Omdat mijn vader en moeder me in pijn deden en in de steek laten gelaten hebben moet ik ook niet met moeder gooien
erg zeg dat je moeder zo met je omging herken dit wel
ik ga het even hier bij laten voel me wat te gesloopt!
ik vind je reactie heel lief,
Liefs Silvia

Gast

Bericht door Gast » 20-09-2012 00:57

ik moet aanvaarden dat mijn moeder me nooit wil of kan geloven maar is bijzonder moeilijk :cry: :x vooral om dat ik weer héél enge dromen heb en haar het liefst wil wakker maken om me te troosten ofzo maar dat zal nooit gebeuren omdat ze dat ook niet kan en me toch niet gelooft waarom is het zo moeilijk allemaal??? :roll: :(

Plaats reactie

Terug naar “Familie”