niet de strijd verliezen!

wil je over dit onderwerp wat kwijt, of heb je tips hoe ermee om te gaan. zet het hier neer
Gast

niet de strijd verliezen!

Bericht door Gast » 23-10-2011 11:13

Heel lastig vind ik het om over am te beginnen, maar ik moet het naar mijn idee ergens kwijt. en het voelt hier wel veilig.
Het is 7 jaar geleden dat ik voor de laatste keer am gedaan heb. Maar op de een of andere manier is er weer erg de behoefte, maar het moet niet, ik wil het niet. Ik weet nooit dat ik am, een deel in mij doet het en fors ook. Niet dat ik het zo goed praat, want ik heb de verantwoordelijkheid hoor, dat weet ik!weet dat het komt om pijn te voelen, door verdriet. Echte pijn.
Al die tijd heb ik het niet gedaan en nu hoor ik steeds dat dat deel zegt dat ze moet am-en. Het is zo een strijd, en ik wil niet verliezen. Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken en doe een aantal dingen van de lijst die hier ook staat. Hoop zo dat ik het volhoudt

Tiggytijgertje

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 23-10-2011 11:29

Lieve Tiggytijgertje,

Het is heel knap van dat deel dat ze al zo lang niet am heeft.
Ik herken het ook wat je schrijft bij mij is het ook een deel die dat doet en waarvoor ik me ook enorm voor schaamt.
Maar ja dat deel heeft ook pijn en verdriet.
Misschien moet je ook even een lijst maken voor dat deel en proberen om contact mee te komen en tegen dat deel zeggen dat ze misschien ook iets van dat lijst kan proberen om zo niet te hoeven am.

Belangrijk is ook om dit met je peut te bespreken, misschien kunnen jullie samen in contact komen met dat deel en zo goede afspraken maken.
Jullie zijn het echt waard.
Vroeger is jullie heel veel pijn aangedaan en dat hoef je nu jezelf niet meer aan te doen.
Hoop zo dat het gaat lukken :)
Je bent echt goed bezig hoor!

Liefs
Sofie
Leven is meervoud van lef

Gast

Bericht door Gast » 23-10-2011 11:32

Lieve Tiggytijgertje,

Is het een idee dat dat deel dan tijdelijk in een timeout gaat, zodat ze je niet daartoe kan zetten?!
Bij mij is er een deel dat zm wil plegen en daarom gaat ze vaak in timeout zodat er weer rust komt...

Maatje

Gast

Bericht door Gast » 24-10-2011 07:10

Dank je wel Sofie voor je tips en bemoedigende woorden, ik ga woensdag weer naar mijn behandelaar en zal het proberen daar te bespreken!
Misschien is het mogelijk dat hij contact kan leggen of me in elk geval kan uitleggen hoe ik dat het beste zelf kan doen
Zo wie zo ga ik een lijstje maken wat dat deel ook kan doen ipv. Am. Ik weet dat ze nog niet volwassen is en zal het wat in makkelijker bewoordingen beschrijven en het leuk maken ofzo, leuke dingetjes erop.
Wist ik maar precies waar ze van hield en wat ze precies denkt.

@ Maatje: wat bedoel je precies met dat deel een time out laten nemen?
een opname of zo? Dat wil ikzelf helemaal niet. maar weet ook niet of je dat bedoeld hoor. Zou je het me uit willen leggen wat je bedoeld en hoe dat bij jou werkt? :oops:

Het gevoel is op het moment weer zo sterk om te Am. Ik zit er doorheen nu, komt ook na een erg korte nacht vol met nachtmerries en herbelevingen, vandaar op dit vroege tijdstip al achter de computer. Was er om half 5 uit. Lange dag vandaag!
Vanmiddag komt mijn begeleidster en daar kan ik het gelukkig ook wel even kwijt, even spuien. En nu even hier, fijn dat het kan!!

wie?
Berichten: 1062
Lid geworden op: 17-05-2011 14:07

Bericht door wie? » 24-10-2011 09:45

Hey Tiggytijgertje,

Hoe gaat het nu met je? Lig je nog zo in strijd?? Hopelijk is het al wat beter met je en is de drang al een beetje gedaald. Ik vind je ontzettend sterk dat je het al zoveel jaar hebt kunnen laten. Hou vol!! Gebruik afleidingen/methoden die je vroeger al geholpen hebben!!
Misschien kan het gesprek je deze middag al wat helpen.

Veel succes!
Wie?
Rode tranen die me doen herinneren wat ik probeer te verdringen.
Rode tranen om te vergeten, de fragmenten uit mijn verleden.

Gast

Bericht door Gast » 28-10-2011 21:22

Hoi Tiggy tijgertje,
Lukt het allemaal nog met de strijd? knap lastig hé meid,
Ik hoop dat je wat meer rust vindt
liefs Silvia kiss

Gast

Bericht door Gast » 31-10-2011 14:06

het is niet gelukt helaas :oops: :oops: :oops: ik baal zo ontzettend van mezelf :x
Wilde dat die avond dat het gebeurd is niet bestond.
Het ging eigenlijk die dag best goed en goed gesprek met begeleidster gehad en dan toch gebeurt het, ik weet er niets meer vanaf maar het is toch mijn schuld.
Heb het ook eerlijk verteld tegen mijn peut, die werd gelukkig niet boos, daar was ik zo bang voor.
Schaam mij diep en ben er dus boos en verdrietig

Gast

Bericht door Gast » 31-10-2011 14:21

Hoi Tiggy tijgertje,

Wees niet zo hard voorjezelf meid je vecht ontzettend hard;
Je hebt een terugval ghad kan gebeuren,
Dan begin je nu weer opieuw je krijgt nl altijd 2 de kansen in het leven en meerdere ook gelukkig het is nu gebeurd je kan de klok toch niet terugdraaien dus blijf er niet over piekeren meid tobben vind echt niet dat je je hoeft te schamen meid,
Fijn dat je peut niet kwaad was, je komt er wel...!
Verzorg je wonden goed hé meid!!
liefs Silvia kiss

Gast

Bericht door Gast » 03-11-2011 19:49

Dank je wel lieve Silvia voor je berichtje.
Het gaat gelukkig iets beter met me, of eigenlijk weet ik niet hoe het gaat, maar ik probeer ze in mijn hoofd zoveel mogelijk te negeren.
Al weet ik dat het ook niet goed is om dt lang te doen.
Om even verder te komen doe ik veel op de automatische piloot.
Mijn wonden zijn gehecht en morgen moet ik terug naar de huisarts om ze te laten verzorgen, dan baal ik zo weer van mezelf en schaam ik me. ik probeer nuchter en zakelijk te doen, zoals ik me nu voel lukt dat wel

lieve groet tiggytijgertej

Gast

Bericht door Gast » 03-11-2011 21:58

Lieve Tigy Tygertje,
sterkte en succes morgen bij de huisarts,
Fijn dat het een beetje beter gaat.. neem het even zoals het komt.. denk ik miss,
Liefs Silvia

Plaats reactie

Terug naar “Am zelfbeschadiging (verborgen)”