wie?: broer

ben jij / of u slachtoffer van incest. hier mag eenieder zijn verhaal met ons delen
Gast

Bericht door Gast » 16-06-2011 23:34

He lieve Wie? intimiteit is idd een lastig onderwerp meisje
Wat je vroegere peut was niet goed snik lijkt me ik kan best begrijpen dat je daar enorm kwaad over bent ! meisje.. kan echt niet ...
Het zijn geen spelletje' je broer heeft je pijn gedaan..Weet je huidige peut dat?Ja lijk me lastig alles iemand het zo te niet doet moet pijn doen
Miss goed dat je niet naar je broer zijn verjaardagsfeest kon met al je herinneringen?Toch bel je hem nog? Niet slecht bedoeld hoor maar je bent te goed voor hem denk ik
sterkte meid hoe voel je je nu?
Liefs Silvia

wie?
Berichten: 1062
Lid geworden op: 17-05-2011 14:07

Bericht door wie? » 29-06-2011 09:22

De psychiater die dat gezegd heeft heb ik maar 1 keer gesproken hoor. Wou natuurlijk met geen voet meer binnen zetten daar. Ach ja alweer een hele tijd geleden.

Ik heb mijn broer al een aantal weken niet gezien....neem het hem niet echt kwalijk (of kan het nog niet). Hij heeft vroeger ook heel wat meegemaakt met mijn vader...spreekt het natuurlijk nog niet goed.

groetjes
Wie?
Rode tranen die me doen herinneren wat ik probeer te verdringen.
Rode tranen om te vergeten, de fragmenten uit mijn verleden.

Gast

Bericht door Gast » 01-07-2011 20:14

Lieve Wie? Je hebt om een of ander reden altijd medelijden met je broer
heb je geen haatgevoelens jegens hem?
Maar heb je dat wel met jezelf?
Wat en hoe jullie ouders jullie behandelijd hebben is zeker heel erg;
Maar mag niet als excuse gebruikt worden vind ik iedereen is veranwoordelijk voor zijn eigen daden dus ook jou broer en is echt niet goed te praten wat je broer je heeft aangedaan meid! echt niet.
Sterkte en zorg goed voor jezelf hé
liefs Silvia

wie?
Berichten: 1062
Lid geworden op: 17-05-2011 14:07

Bericht door wie? » 25-07-2011 18:36

Gevoelens naar mijn broer zijn heel moeilijk...zijn enorm wisselend.
Komt omdat ik soms nog denk dat ik het allemaal verzonnen heb om wat aandacht, dat het allemaal niet zo erg was dan dat ik er van maak....
Vind dan vaak ook dat mijn gedrag geen 'excuse' mag zijn voor wat er gebeurt is....kan toch niet alles daarop steken?? Ik ben toch ook verantwoordelijk voor wat ik doe.

Mijn broer gaat voor zijn werk vaak naar het buitenland, ben dan wel rustiger als hij er niet is.... nu zaterdag is er bij hem een feestje, heb geen zin om te gaan maar er wordt wel druk opgelegd van de kant van mijn vader....
Rode tranen die me doen herinneren wat ik probeer te verdringen.
Rode tranen om te vergeten, de fragmenten uit mijn verleden.

Gast

Bericht door Gast » 27-07-2011 22:05

Lieve, lieve, lieve Wie? Dat je alles hebt verzonnen om aandacht te krijgen haal dat maar rap uit je hoofdje meisje
hij heeft je heel erge dingen aangedaan waardoor jij je wereld wankel is geworden.... het heeft een grote impact op je leven gehad
Waarom verdedig je je broer altijd zo? Hoeft echt niet hoor meid
ja je bent idd verantwoordelijk voor wat je zegt en doet etc verder maar je moet ook rekening houden dat je helemaal niet verantwoordelijk was voor je jeugd en dat je daar jammer genoeg soms nog de gevolgen van draagt moet je je heus niet om schamen

Sterkte zaterdag waarom legt je vader druk op je om naar dat feest te gaan?Als je niet wil gaan hoef je toch niet er is toch niets verplicht
je vader kan je niet verplichten tot wat meisje je bent volwassen je mag heus je eigen keuze"s te maken je hebt meer medelijden met je broer dan met je zelf he meid je mag medelijden met jezelf hebben hoor
goed dat hij meer in het buitenland verblijft sterkte
liefs Silvia
Nb vind ik denk ik niet dat je, je gedrag zo erg is meid hoor je bent heel zorzaam en lief maar zo....... kritisch voor jezelf

Gast

Bericht door Gast » 30-07-2011 23:31

Lieve Wie?
Ben je naar feestje van je broer geweest .
Als je bent geweest of er nog bent hoop ik dat je het een beetje redt.
Laat je het even weten hoe het was. weg geweest
Liefs Silvia

wie?
Berichten: 1062
Lid geworden op: 17-05-2011 14:07

Bericht door wie? » 01-08-2011 08:49

Hey Silvia,

Dank je wel voor je lieve, bemoedigende woorden. Ik had me uiteindelijk voorgenomen om niet te gaan. Absoluut geen zin in en zondag waren er ook al plannen dus een heel weekend volzet zou te veel van 'het goede' zijn.
Nu achteraf is het 'feestje' niet doorgegaan en hij heeft niemand van de rest van de familie verwittigd ze moesten het via mijn vader vernemen. hij is echt wel een paar vijzen kwijt.

Groetjes
Wie?
Rode tranen die me doen herinneren wat ik probeer te verdringen.
Rode tranen om te vergeten, de fragmenten uit mijn verleden.

Gast

Bericht door Gast » 01-08-2011 16:58

Lieve Wie?
IK vind het heel moedig van je dat je de beslissing hebt genomen
ook al is het feetje dan afgezegd achteraf je hebt een grens getrokken en dat ik alleen maar positief
neen, dat is geen manier van doen om je mensen niet af tebellen als het feest niet doorgaat...Maar toch vind ik het knap van je
liefs Silvia

wie?
Berichten: 1062
Lid geworden op: 17-05-2011 14:07

Bericht door wie? » 23-09-2011 12:17

Laatste nachten meer onrustig dan anders....
ook een droom gehad over mijn broer. Eikes!!

Komt omdat ik weet dat hij een van de dagen weer in het land is en dat de verjaardag van zijn zoon er aan komt en dat ik wel zal moeten gaan...
Wil niet maar kan niet anders. :cry: :cry:

groetjes
Wie?
Rode tranen die me doen herinneren wat ik probeer te verdringen.
Rode tranen om te vergeten, de fragmenten uit mijn verleden.

Gast

Bericht door Gast » 23-09-2011 15:36

Hai Wie?,

Wat een moeilijke benarde situatie is dat dan zeg!
Is er een manier om wel te gaan naar die verjaardag, maar niet je broer onder ogen te hoeven komen?
Misschien kun je dat even voor jezelf nagaan, wellicht dat dat wat stress kan wegnemen (hoop ik voor je)...
Sterkte!!

Liefs Maatje

Plaats reactie

Terug naar “Incest”