Silvia: herinneringen

ben jij / of u slachtoffer van incest. hier mag eenieder zijn verhaal met ons delen
Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 14-05-2011 15:41

Hoi Silvia,

Is het gelukt om het met je peute te bespreken?
En heb je er wat aan gehad?

Liefs, Sofie
Leven is meervoud van lef

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 14-05-2011 15:42

Lieve Peter en Sofie bedankt voor jullie reactie's
Brrr Peter bevries je dan niet in bad je bent een ijsbeer hi hi
ik doe er altijd water bij als het te koud word maar ik begrijp wat je wil zeggen dan moet je wel voelen he ik probeer dat met mijn gedachte doen
bedankt voor je tip toch

@Sofie neen niet echt besproken toch niet rechtstreeks zat wel in de brief die ik naar haar heb geschreven dus ze weet er wel van was gisteren een te emotionele sessie omdaar over te praten zoals elders te lezen op het forum
Maar miss dat we het volgende keer kunnen oppikken ze weet ervan
liefs Silvia
Leven is meervoud van lef

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 14-05-2011 15:43

Lieve Silvia,

Helaas kan ik je ook niet echt goede tips geven om met je herinneringen om te gaan.
Ik ben zelf namelijk ook nog erg zoekende, maar mocht ik zelf een goede manier vinden, zal ik het je laten weten!
Wat ik nu vaak doe is afleiding zoeken, maar dat is geen beste verwerkingsmanier...

Liefs, honeybee
Leven is meervoud van lef

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 14-05-2011 15:43

Lieve Honneybee bedankt voor je reactie eigenlijk gaat het de laatste tijd wel beter met mijn herinneringen gelukkig of niet ik weet het niet goed ik houd me meer bezig met mijn faal angst stage etc miss verdring ik ze wel met opzet toch ben ik blij dat ze er even niet meer zijn bedankt dat je mee wilt denken en sterkte met je zoektocht
liefs Silvia
_______
Leven is meervoud van lef

wie?
Berichten: 1062
Lid geworden op: 17-05-2011 14:07

Bericht door wie? » 12-08-2011 18:54

Hoe gaat het ondertussen eigenlijk met je nare herinneringen?
Heb je er nog zoveel last van???

Hoe ga je er tegenwoordig mee om??

Groetjes
Wie?
Rode tranen die me doen herinneren wat ik probeer te verdringen.
Rode tranen om te vergeten, de fragmenten uit mijn verleden.

Gast

Bericht door Gast » 16-10-2011 15:54

Oei llang geleden dat ik hier nog geschreven heb bedankt voor je reactie lieve Wie?
Triggerherhinneringen weet alleen niet of ze echt zijn :oops: :cry:
Ik dacht altijd dat het misbruik begonnen was van toen ik 8 was
Nu herhinner ik me dat ik een jaar of 5 was , en dat we met buurtkinderen in bed laggen en dat mijn vader hun betasten en mij gevingerd heeft denk ik?? is dat dan fantasie of niet?

Gast

Bericht door Gast » 16-10-2011 18:55

Lieve Silvia,

Ik ben van mening dat wanneer je herinneringen uit die tijd hebt, dat ze bijna wel moeten kloppen, gebeurd moeten zijn.
Soms is het wel zo, dat vooral bij mensen die langdurig zijn misbruikt, dat bepaalde herinneringen "misvormd" raken van de werkelijkheid, omdat bepaalde assosiaties gelijk zijn met werkelijke gebeurtenissen...
Ik weet het, het is geen antwoord op je vraag, maar denk er maar eens over na, misschien wordt e.e.a. duidelijker...

Sterkte en liefs Maatje

Gast

Bericht door Gast » 17-10-2011 01:47

Lieve Maatje bedankt voor je reactie meid,

Ja ik denk wel dat er iets van aan is maar wat weet ik niet
Ik ben heel zeker dat ik in het bed van mijn ouders lag samen met mijn vader maar nadien twijfel ik
ik ga het er woensdag over hebben met mijn therapeute,
ben nog onzeker het zo wazig,
liefs Silvia

wie?
Berichten: 1062
Lid geworden op: 17-05-2011 14:07

Bericht door wie? » 17-10-2011 14:53

Hey silvia,

Of die herinneringen echt zijn of niet is eigenlijk niet zo van belang. Begrijp wel dat je het zelf absoluut wil weten. Waarvan je wel zeker bent is dat er heel veel is gebeurt dat absoluut niet had mogen gebeuren.
Ik zeg je dit vanuit mijn eigen ervaring meer. Lag zelf ook heel lang wakker van klopt het/ klopt het niet. Wanneer was het? Hoeveel jaar precies was ik,... herinneringen die elkaar precies 'tegenspreken'. Maar al die vragen en al dat gepieker erover heeft me geen meter vooruit geholpen en heb ik het proberen loslaten. In het begin niet gemakkelijk maar ja... het had ook geen zin om mezelf vragen te blijven stellen waarop ik toch nooit een bevredigend antwoord op zou kunnen krijgen.

Veel succes woensdag. Lijkt me een moeilijk gesprek dat je voor de boeg hebt!

Veel sterkte.

Wie?
Rode tranen die me doen herinneren wat ik probeer te verdringen.
Rode tranen om te vergeten, de fragmenten uit mijn verleden.

Gast

Bericht door Gast » 17-10-2011 18:49

Lieve Wie?
bedankt voor je reactie ja herken wat je zegt... het exact weten wanneer het plaats vond is moeilijk maar ja die herhinneringen zijn wel gruwelijk moet er wat mee ofzo weet het niet heb veel flaschbacks miss na jaren te verdringen sterkte ook voor jou ja i idd moeilijk gesprek maar ik ga het proberen
liefs Silvia

Plaats reactie

Terug naar “Incest”