Collages maken

plaats hier gerust fotos van schilderijen, kaarten, beelden enz. met andere woorden, jouw kunstwerken
Plaats reactie
Gast

Collages maken

Bericht door Gast » 14-03-2015 23:38

Ik weet inmiddels hoe het moet. Hier zijn wat collages van mij en mijn dochter.

Afbeelding



Afbeelding

silvia wild rose 77
Berichten: 351
Lid geworden op: 04-03-2015 17:04

Bericht door silvia wild rose 77 » 18-03-2015 16:55

hoi Joptimist!

mooi zeg!.. echte kunstwerkje's

hoe kom je aan het idee ? en uit welke materiale is het gemaakt?

liefs silvia

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 18-03-2015 18:02

Wauw!! Die zijn echt heel mooi! Bij collages denk ik aan plak en knipwerk. Dit zijn gewoon echt kunstwerkjes.

Liefs,

Monique Amber
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Gast

Bericht door Gast » 18-03-2015 23:17

Hoi Silvia en Monique Amber

Het zijn ook plak en knipwerkjes. Je knipt gewoon plaatjes of teksten uit tijdschriften die je mooi vind. Wij hebben inmiddels al een hele stapel knipsels. De achterkant zijn gewoon verfdoeken van Action. Het beste kun je eerst even passen en meten met de verschillende plaatjes en teksten en als je tevreden bent maak je met je mobiel een foto zodat je later nog terug kunt kijken hoe je het wilde hebben. Dan ga je de plaatjes 1 voor 1 opplakken. Zoveel mogelijk overlappen en zorgen dat je het doek niet meer ziet of het doek eerst verven. Wij plakken met gewone kinderlijm op waterbasis van Action, maar wij zijn nog op zoek naar andere plakmethodes waarbij het papier minder rimpelt. Daarna goed laten drogen en dan vernissen met acryl vernis glans van action. Goed laten drogen en eventueel nog 1 of 2 keer vernissen. Het is echt niet moeilijk, alleen gewoon een kwestie van proberen. Het is niet duur en kan haast niet mislukken. Je kan er veel gevoel in kwijt. Mijn dochter had eerst beeldende therapie en daar heeft ze veel creatieve technieken opgedaan. Ze mist nu haar therapie en dan doen we het gewoon samen thuis want ik vind het ook heel rustgevend. We hebben nog heel veel ideeen voor nieuwe collages. Zo willen we er nog 1 maken met alleen dieren en 1 met Boeddha's. Zelf wil ik er 1 maken met foto's die belangrijk voor me zijn, maar helaas heb ik nog geen scanner en printer. Er zijn genoeg mogelijkheden. 1 Tip nog: wij halen de meeste leuke plaatjes en teksten uit het tijdschrift Happinez. Die heb ik deels gekregen en deels tweedehands gekocht. Maar er kan geen ander tijdschrift tegenop of je moet een collage willen maken van bijv. dieren of meubels. Begin gewoon een keer met wat je in huis hebt om te proberen.Succes.

Liefs Jolanda GL

Plaats reactie

Terug naar “Creativiteit”